Uluslararası 6. Çanakkale Bienali


Kısaca: 6. edisyonunda "Geçmişten Önce, Gelecekten Sonra" başlığını seçen ve Troya antik kentinden ilham alan Çanakkale Bienali, şehir merkezinde ve yeni açılan Troya Müzesi'nde, Türkiye'den ve yurt dışından 40'a yakın sanatçının işlerini bir araya getiriyor.


Neden çok iyi? Görsel sanat üretimi ve sergilemesinin geleneksel olarak daha sık yapıldığı şehirlerin dışında yer almasına rağmen, CABININ (Çanakkale Bienali İnisiyatifi) ekibi tarafından 12 yıldır sabırla sürdürülen etkinlik, İstanbul'da dahi ender rastlanan sağlam bir içerikle karşımıza çıkıyor. Daha önceki bienallerde de sergileme yapılan MAHAL Sanat ve Korfmann Kütüphanesi'nin ötesinde, genç sanatçı ve tasarımcılar tarafından açılan Bordo Bina, Sanatsever ve Stüdyo Mavinil gibi mekânları da kullanıyor. Kısa bir süre önce açılan Troya Müzesi ile bienalin ana sponsoru OPET tarafından yenilenen Tevfikiye Arkeo-Köy de bienaldeki işlerin bir kısmının yer aldığı ve mutlaka gezilmesi gereken mekânlardan.


Süre: Sıkı bir programlamayla bienalin her mekânını bir gün içinde gezmek mümkün. Çanakkale merkezdeki mekânlar birkaç saatte bitirilebilirken, Troya Müzesi ve Tevfikiye Arkeo-Köy'e gitmek için özel veya toplu taşıma aracı gerekiyor.


Tarih: 28 Eylül - 11 Kasım 2018.


Ziyaret: Ücretsiz, 10.00 - 18.00.


Detaylı Bilgi: 6. Çanakkale Bienali


Bienalden seçtiğimiz işler:


Jakob Gautel, Troya'da Savaş Olacak mı?

Troya savaşına giden siyasi krizin sanki günümüzde yaşanıyormuşçasına 11 televizyon haberi şeklinde verildiği video, epik tarihi hikayelere bir başka gözle bakmamızı sağlıyor.



Servet Koçyiğit, Odysseus, 2018.

Homeros'un milattan önce 8. yüzyılda yazdığı bilinen Odessa kitabında yer alan, Kral Odysseus'un takip ettiği var sayılan yolun temsili haritası seramik karolara basılmış ve ziyaretçiler mekânda dolaştıkça karolar kırılmaktadır.



Hertog Nadler, Hasat, 2013.

Üniformalı bir grubun geniş bir zeytinliğe saldırdıklarını seyrettiğimiz video, kutsal kitaplardan sosyo-politik hareketliliklere kadar bir çok farklı katman üzerinden okunabilir.



Deniz Sağdıç, Para Her Kapıyı Açar, 2016.

Yaklaşıldığı zaman madeni bozuk paraların birbirine çarparak ses çıkardığı yerleştirme, gösteriş merakının arzu objelerinden avizeyi kullanarak, paranın her kapıyı açacak gücü olduğu inancına gönderme yapar.



Pınar Yolaçan, IDA, 2008.

Çanakkale çevresindeki 12 köyden 25 kadının fotoğraflarından oluşan seri, mitolojik kaynaklara göre dünyanın ilk güzellik yarışmasının yapıldığı Troya çevresinin tarihine gönderme yapar.



Larissa Sansour & Soren Lind, Gelecekte En Kaliteli Porselenlerden Yemek Yediler, 2016.

Fütüristik ve çok yönlü bir hikayesi olan film, ekolojik dengeler, savaş ve hayata dair bir çok meseleyi hem günümüz hem de tarihten göndermeler üzerinden anlatıyor.





Emre Zeytinoğlu, Önemsiz Şeyler, 2018.

Büyük İskender'in bir süre kaldığı düşünülen evden ve savaştığı bölgeden alınan ve arkeolojik bir değeri olmayan üç sıradan parçanın, sanatçının düşünceleriyle birlikte sergilendiği yerleştirme, tarihi anlatılar ve arkeolojik bulgular üzerine bir düşünce egzersizi olarak görülebilir.



Akın Aksu, İlerleme / çöküş / döngü, 2018.

Destanlara konu olan Troya şehrinin çekici ve bir o kadar da yıkıcı ruhunu temsil eden fotoğraf serisi, ilerlemenin kaçınılmaz olarak çöküşü de getirdiğini ima eder gibidir.



Cem Demir, Geçmiş Giderek Artar mı? 2015.

Preslenmiş kağıt üzerine karışık teknikle oluşturulan seri, birey ve topluluk, doğa ve insan ilişkileri üzerine düşünce parçaları olarak görülebilir.



Adrian Paci, Sütun, 2013.

İtalyan evlerini süslemek için sipariş edilen mermer sütunların, daha ucuz olduğu için Çin'den sipariş edilişi ve gemilerle getirilirken Çinli işçiler tarafından işlenişini anlatan film, coğrafya ve emek üzerine düşünme fırsatı veriyor.

© 2018 by Çok iyi işler. Tüm hakları saklıdır.

  • whatsapp
  • White Instagram Icon
  • White Facebook Icon
  • Beyaz Heyecan Simge